söndag 25 maj 2008

Läste precis en krönika på svenskafans.com om Leeds Untied. Måste säga att de va några klockrena rader där i. Till att börja med; "...hur mycket kan man ta som supporter. Vi spelade Champions League semi-final för 7 år sedan, nästa säsong spelar vi för andra året i rad i League One. Dessutom förlorade vi idag mot Doncaster Rovers. Who the f*ck are they? Sinnessjukt, världen är sjuk - jag mår illa!".
Och även detta citat säger en hel del om charmen i att följa de lagen som inte plockar hem alla troféer "Jag vet att jag hade önskat mig allt det där med allt vad det innebär men varje gång kommer jag på mig själv att le när folk skrattar åt mitt intresse. Skratta ni, men ni kommer aldrig förstå känslan av att hålla på ett lag med hjärtat. Jag hade önskat mig att många av dagens supportrar hade fått känna på lite motgång. Känslan av att se sitt lag gå kräftgång genom serierna är inte lätt men det skiljer agnarna från vetet. Det skiljer de äkta supportrarna från slöddret. De som bara är där för att se det bra laget. Leeds kommer kanske aldrig bli topplaget igen, men vi kommer alltid påverka tusentals människor. Så fortsätt vara äkta supportrar. Det är Ni som gör skillnad. Det är Ni som är Leeds United F.C."

Och så var man på Champs igår. Det var väll sådär får jag säga. Tyckte inte att stället svarade upp till mina förväntningar på det. Tror faktiskt de skulle lyckas bättre med ett "sunkigare" ställe. Nu känns det inte alls sportpub där inne. Det är för stora ytor och för "flashig" inredning för att vi äkta sportnarkomaner ska komma att trivas där. Dessutom är det 20års åldersgräns vilket inte uppskattas fullt ut. Men visst lär man ändå komma att besöka stället relativt ofta, just för att få se engelsk fotboll på lördagarna..

Var även inne i örebro med Jennie i fredags. Det blev både stan coh Marieberg. Införskaffades bla en tisha, solbrills och shorts från min sida. Ryktas att jag va mästerkocken deluxe idag med och slog till på att göra Texasbiff åt Jennie medans hon stod för salladtillverkningen. hade dock inte skadat med några minuters extra stekande då den tyvärr blev lite småseg, haha. I övrigt har vi mest slappat idag och kollat film och liknande söndagsnöjen..
Funderas även allvarligt på att ta tag i gymmandet igen imorgon, men måste även styras en klipptid så får se hur det blir. Klart är dock att man nu ska leva utan colan i fyra dagar igen..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nöt in Champs så entrar jag i oktober..skumt dock med 20år gräns :O

Geezer sa...

mjo, man kan ju alltid hoppas att de ändrar om det till 18..

Unknown sa...

det lär ju ändras framöver och förhoppningsvis har de mer koll i baren nästa gång man är där ;P

Geezer sa...

haha, jaa :P
sex-sju minuters väntan följt av ett "har vi nachos?" är ju inte det man hoppas på att få uppleva när man står och viftar emd sedlarna.. även andra gången jag va framme och beställde nått så simpelt som en vit ryss så tog de några extra minuter innan de kunde ta betalt.. lite smått irriterande faktiskt