söndag 11 maj 2008

"Ett spel för män och killar som vill visa vad de går för"
Underbart citat från Boorken om vad hockey egentligen är!
Igår mot Ryssland visade Sverige att de kan spela på en nivå som kan räcka hela vägen till guld!
Det blir intressant inatt mot tjeckerna. Även om matchen förmodligen inte kommer gälla mer än självförtroende.

Har varit en riktigt soft helg. I fredags va man först på Sporten - Skattkärr, ganska tråkig match som slutade 0-0. Sedan blev de upp till sudden för att kolla lite hockey innan man gick hem med jennie och kollade Beck.
Lördagen gick lite i debuternas tecken. Först vårens första grillning med grabbarna på värmlandsvägen på kvällskvitsen. Sedan efter ett gäng cider så bestämde jag och Jennie oss för att ta första doppet. Men kan lova att vid halv två på natten så va de inte särskillt varmt nere vid näset och jag trodde fan att ajg skulle frysa ihjäl trots att jag inte ens doppa hela kroppen. Så nästa dopp lär bli när solen är uppe.
Söndagen sedan har hittills fördrivits med att första ligga kvar i sängen och kolla på Wallander för att sedan åka med Jennie till Degerfors på lite pingstfika hos några av hennes släktingar.
och nu lär det bli till att städa lägenheten lite då de ser förjävligt ut här. Och inatt blir de uppesittar natt emd hockey-vm. Underbar helg, som sagt!

Har även sett att Prestberg är klar för Leksand, sjukt! Men samtidigt ska de bli kul att se han i allsvenskan. Hento gör comeback i elitserien, och det blir i Linköping. Intressant även det.
Vet ej om jag skrivit det här förut? Men jag kan verkligen inte förstå hur Hull kan va intresserade av Tauer..

Inga kommentarer: