måndag 5 maj 2008

Kvällens match mot Frankrike ska bli en promenadseger med 4-5 mål. Och det känner jag mig ganska säker på att de kommer bli också. De tre matcher Sverige spelar i det första gruppspelet ska, i vanlig ordning, vara tre segrar. Men jag satt och fudnera lite över backspelet idag. Förstår inte hur BÅ kunde peta Edler till förmån för Fernholm? Fernoholm tog knappt ett skär på rätt sätt i matchen mot Vitryssland. Förhoppningsvis kommer Edler tillbaka till truppen inom en snar framtid, för det lär behövas!
Får även hoppas att Douglas Murray känner sig sugen på att dra på sig den svenska dressen för första gången i karriären. har visserligen aldrig sett honom spela, men tror hans fysik skulle kunna bli nyttig i den svenska truppen.

Jag tror för övrigt att vi ska vara väldigt nöjda över att vi redan har mött Vitryssland och segrat. För med tanke på att Montreal åkte ut inatt så kan de få tre riktigt fina förstärkningar därifrån på forwardssidan och kommer säkert kunna ställa till de för några stornationer på vägen till kvartsfinalspel.
Jag brukar vanligvis gilla Schweiz skarp och hålla på dom i alla matcher frutom de mot Sverige såklart. Men ikväll tror jag att ajg kommer sitta och hålla mina tummar för Vitryssland faktiskt, då jag blev riktigt imponerad av deras spel senast. Tror den lilla rinken passar deras spel väldigt väl!

Fick nyss The Kooks nya skiva skickad till mig av Tompa och får väll säga efter att ah lyssnat igenom de fem första låtarna och de låter väldigt bra hittills!
Men nu blir det att promenixa ner till Capri för dagens tredje omgång av spel. Sen följs det upp av hockey, 2½ men och självklart måste det kollas på Terminator serien som drar igång ikväll. Men lär komma mer skriverier här under nattens gång..

Inga kommentarer: