lördag 3 maj 2008

Ikväll drar VM igång för svensk del. Kollade på gårdagens öppningsmatch mellan Danmark - Tjeckien och jag måste säga att jag gillar verkligen inte den form av handbolls-hockey det blir på liten rink när de flyttat ut blålinjen i mittzon. De på stor is så oerhört viktiga mittzonsspelet försvinner nästa helt och de handlar hela tiden bara om spelvändningar. Hockey ska spelas på europamått, det är min bestämda åsikt de!
Men jag måste erkänna att Jannik Hansen är riktigt grym.

Idag spelas de på mixen för omväxlings skull. Ser väll dock inte så himla bra ut på den första kupongen. Har spelat på att man United ska vinna med två mål över stolta och vackra Hammers, men står ju 3-1 redan efter första. Så risken är väll stor att de springer iväg där. Även om nu nani fått rött och Manchetser därav får spela med en man mindre i andra..

Bofors IK har numera nästan helt stängt dörren till fler nyförvärv. Synd synd måste jag säga. Hade hoppats på en riktig spetsspelare till första femman. Men man får väll tänka på att de är först om tre år man ska va som bäst enligt styrelsens filosofi.

Va nere på Lions vårmarknad förut och vad kan man säga. Marknader är väll en gnutta överskattade..

Inga kommentarer: