torsdag 24 april 2008

Efter dagens värvning har jag fått lite huvudbry över hur laget borde formeras nästa säsong egentligen. Iofs är de ju vädligt svårt att spekulera nått i sådant här utan att truppen är spikad. Men jag personligen vill verkligen behålla femman Byscha - Östlund - Sundin som gick bra iår. Sen vill jag ha Kindahl som defensiv center i tredje femman. Gärna med Högga och kanske Nilsson, eller annars Sjödin.
Sen ska Lundh in i laget med, och Persson också.
Kanske en första femma med Lundh och Persson plus en riktig spetsspelare?
Men då blir de bra många spelare över som ska försöka slå sig in i en fjärde line. Thermell, Daggen, Bejmo, Erkgärds, Sjödin alternativt Nilsson, Jocke Eriksson, Sätterman, Calle Berglund och eventuellt Anton Gustavsson, som de har pratats endel om.
Men hur sugen är egentligen TT då på att få slåss där? Iofs har det ju pratats om att han kanske ska lägga skridskorna på hyllan.
På backsidan känns de som de är för mycket som är oklart för att jag ska uttala mig än. Men ett första backpar med Messa - Lill-Lidas kan nog bli rätt bra? Om man inte värvar Leetma, för då anser jag att man måste spela Leetma - Lill-Lidas med varandra. Men personligen tror jag inte att Leetma kommer hamna i Bofors denna gång heller.

När jag tänker över det såhär blir jag faktiskt väldigt rädd för att vi ska göra en "West Ham" och ha fruktansvärt många bra spelare i truppen men inga riktiga stjärnor/spetsar och därav inte kunna bli bättre än möjligtvis ett lag för övre mitten..?

Inga kommentarer: