tisdag 3 april 2007

Debuten

Då i stort sett varenda skrivkunnig människa numera har en blogg så kände jag mig tvungen att testa på skiten och se om de verkligen är nått att ha. Så här lär ni få läsa mina åsikter och synpunkter när de gäller sport, musik, mode och allt annat som sker..

Vi börjar väll med att kommentera dagens semifinal. Den sjunde i ordningen mellan Hv71 och Modo, och därmed direkt avgörande, som vanns av Modo med 5-2 på bortais. Starkt! Och nu är de bara hoppas att de kan dra fördel av fyra hemmamatcher i finalserien mot Linköping och ta hem SM-Guldet, då jag ogärna ser att de handlar i en stad där man försökt att köpa sig en hockeykultur. Hur många i Clubben har t.ex. hockeyfostran i LHC? Jo, två stycken, pinsamt! Dessutom har de en äcklig örebroare i backbesättningen... Men nu ska jag inte såga alltför mycket. De har trots allt värmt mitt hjärta genom att slå ut en av ishockeysveriges absolut äckligaste och vidrigaste föreningar, färjestads bk.
Men men, kollar man på Modos spelartrupp finner man i alla fall fem spelare med Modo som moderklubb och en stor samling spelare från näromårdet.
Nog om det ämnet, tror de framgår tydligt att jag helst ser att röd-vit-gröna dräkter få ta emot SM-Guldet..

Dagens största diss går dock till vårtrenden med vida kostymbralls med hög midja och smalt skinnbälte.. De lär ni aldrig få se Mr C iklädd!

Och så ett låttips innan vi stänger butiken: Voxtrot - Kid Gloves, bubblare; Albert Hammond Jr - In transit

Inga kommentarer: