torsdag 6 september 2007

Dags för mirakelkur?

Endast en och en halv vecka innan de är dags för en mycket efterlängtad premiär så går Bofors på en riktig plump borta mot Västerås.
Så positiv som jag var när jag såg Bik spela en underbar match mot Mora i mitten av augusti, lika negativ är jag just nu. De känns som att spelarna lär behöva äta nån mirakelkur den närmsta veckan om vi inte ska åka på stryk av bottengänget Nybro hemma i vårt tempel den 16 september, när serien drar igång.

– Det var vår sämsta period under säsongen. Sa Niklas Czarnecki till kuriren om den andra perioden igår. Det låter absolut inte bra, speciellt inte med tanke på att några av de perioder man tvingats utstå att se under denna försäsong 2007 varit bland de mest pinsamma och patetiska jag sett i en hockeyrink och då är ett bröllop bland annat inräknat. Spelmässigt måste Bik nästan hållt Björneborgsklass i den perioden med andra ord..
Jag kan bara hoppas att Niklas kör benhårt på en ultradefensiv gameplan när serien drar igång. En gameplan där alla jobbar för alla, likt man gjorde mot Mora. För det är nog vår enda chans att slippa gå igenom det helvete vi for igenom förra säsongen..

Inga kommentarer: