måndag 21 september 2009

Serieledarna!

Om en full sudden i Karlskrona hade sagt till mig att Bik skulle leda serien efter tre omgångar så hade jag skyllt på hans alltid lika blåögda Bik-optimism. Men nu, den 20 september, är detta faktiskt sanning!
Och ska jag vara ärlig så va jag rädd att vi skulle ha noll poäng vid detta skede. Efter att följt Bofors i 16 säsonger har jag fortfarande inte lärt mig att dte aldrig blir som man tänkt sig, när det handlar om Bofors IK.

Spelet idag var absolut bra, men det fanns endel som måste bättras. Avsluten var stundtals bedrövliga. Man tar sig fram på ett bra sätt men när man väl ska avslta känns de som man tappar fokus och bara hafsar iväg pucken.
Dessutom känns de även som man missar i fokus de sista 30 sekunderna av varje period. Det är inte tur eller en slump att leksand gör samtliga mål under de sista 30 av varje period. Det handlar om att leksand trycker på för fullt tills hesa fredrik samtidigt som Bofors slappnar av lite för tidigt.
Och sist, men inte minst, Johan Larsson måste bättre på sin defensiv!

Jag gillar att kritisera och inte hylla när jag skriver här, så detta får räcka om dagens match.

----

Kollade givetvis på UFC103 under natten till söndagen. Tyckte det var en överlag bra gala. Faktum är att ingen match på huvudkortet gick tiden ut. Dessutom va det nästan enbart stand-up fighterna igenom. Självklart gillar jag grappling och ground'n'pound, annars hade jag ju följt K1 istället, men är alltid kul med två fighter som står och kastar riktiga stekpannor och pjäxor på varandra.

Skönt att Vitor vann sin fight, gillar verkligen hans stil! Sorgligt att se Cro Cop dock, är nog dags för pensionen där nu..

Inga kommentarer: