tisdag 15 juli 2008

Då man inte kan sova pga en fruktansvärd magvärk så blir det lite skrivande här.
Såg på eliteprospects idag att Patrik Magnusson är klar för Almtuna. Kan kanske bli en framtida ersättare till Ragnarsson det? Men kanske blir hans seghet ett problem i den svenska hockeyn..?
Skrev lite om New Jersey i mitt senaste blogginlägg och blir lite även i detta. Den finska VM-backen Anssi Salmela är ju klar nu och det blir helt klart intressant att se vad han kan bidra med.
Vad ska man förresten säga om västerås inför den kommande säsongen då? I början av silly season ryktades det ju om i stort sett alla topp spelare åt deras håll. Men frågan är om Pär Arlbrandt och Olausson är tillräckligt bra nyförvärv på forwardssidan för att fylla upp tomrummen efter Backlund och Berglund. Det tror faktiskt inte jag. Dock måste jag väll medge att på pappret ser backbesättningen deras bra stark ut.

Så tar vi med lite Bofors funderingar också då. Personligen vet jag inte vad jag ska tycka om samarbetet med kumla. När jag började följa Bofors i mitten av 90-talet var kumla en av våra bittraste fiender. Och när "Kulon" tog upp dem 1996 medans vi fick stanna kvar i gärdsgårdsserien så sved det verkligen i ansiktet på alla oss med blåvita hjärtan. För att inte tala om när de slog ut oss ur play-off 1 1999 och den dåvarande kumla tränaren vänder sig mot Bofors-klacken med "Timrå nästa" skrivet på sin taktiktavla.
Visserligen var det länge sedan nu, men minnen och historia är ändå alltid minnen och historia.
Visst, nu har vi inte spelat mot varandra sedan år 2000 och de är inte längre något hot mot vårt kära Bofors. Men det känns ändå fel att låta dme ta hand om våra talanger. Vore det inte bättre att låta dessa spelare stanna i Khc ett år till och detta år kanske lyckas med att ta upp dem? Då skulle vi sedan egentligen ha den perfekta inkörs porten till vårt Bik sedan.
Jaja, nog om det nu. Mina tankar i en ganska betydelselös blogg lär inte kunna påverka nått ändå..
Men fan va man längtar till försäsongen nu! Mötet med örebro har all potential att bli något utöver det vanliga när de gäller träningsmatcher. Tråkigt dock att de inte finns nån cup att åka på iår.

När vi är inne på sportsidan så måste vi tänka till lite om West Ham också, såklart. Så jag räknar med lite kommentarer gällande detta stycke av dig Tompa.
Inför silly season i PL trodde jag verkligen att Hammers skulle kunna omvandla sin trupp till något riktigt bra. faktum är ju att man under förra säsongen hade väldigt många bra spelare i truppen, men ytterst få, om ens någon, med den så kallade spetskompetensen. Så jag ahde trott att man skulle sälja av lite av de bra spelare man har för att köpa in i alla fall två spetsar. Men just nu ser det ju inte så ut. Hittills har man värvat en ung islänning, som dock säkert kan bli bra med tiden. Rumänska medier uppger även att man ska ha värvat en rumänsk u-21 landslags anfallare vid namn Balint Bajner, soms enaste säsongen huserade i den rumänska andraligan. Dock är inte detta officiellt ännu.
Just nu tränar även två nya backar med laget. kan dock inte riktigt förstå vad de gör där. Den ena är en vänsterback fårn Uganda vid namn david Obua. visserligen har han lyckats bra i den sydafrikanska ligan senaste åren, men håller han för West ham?
Den andra, som gör mig ännu mer fundersam, är Stephen Carr. Kan verkligen inte förstå varför man har med denne man på träningspassen..
Det positiva dock är att ryktena talar om att man ska presentera ett "major" förvärv på onsdag. det talas om att det antingen är Eidur Gudjohnsen eller Valon Behrami.
Schweizaren Behrami som för övrigt tidigare representerat en annan av mina favoritklubbar, Genoa. Dock utan att lyckas något vidare där.

Som vanligt har min lata sida kommit fram de senaste veckorna. Hade i stort sett gjort klart allt för att skicka ansökningarna om att börja plugga till hösten. Det var två veckor sedan det. Tro inte jag har kommit något längre och skrivit ut dem...
Men får se till att ta tag i de kommande veckorna nu så det blir fixat innan augusti i alla fall. Är ju i och för sig ingen stress då sista ansökningsdag är i slutet av augusti, men kan ju vara skönt att ha fixat det.

Och så avslutar vi med att meddela något så tråkigt och ointressnt som att tre "ledande" figurer ur de så kallade 'örebrobrödrarskapet' eller vad de nu har för namn skymtades under helgen. Vilket gav rätt fina minnen över när en av dessa "halkade" en junikväll för några år sedan..
De hade ni inte klarat er utan att få veta va?

Inga kommentarer: